Duurzame luxe in open lucht: dit zijn Tribù's nieuwe collecties voor 2024

Tribù nodigt je dit outdoor seizoen uit om je buitenruimte te verrijken met verfijnde luxe. Het Belgisch designhuis introduceert twee nieuwe collecties, SURO en MAI, en breidt de OTTO- en PURE-reeksen uit. Deze nieuwe designs belichten het kenmerkende handelsmerk van Tribù: uitzonderlijk design en vakmanschap in hoogwaardige materialen.

Synergie van vorm en functie

SURO door CHRISTOPHE DELCOURT

In zijn eerste collectie voor Tribù toont designer Christophe Delcourt zich als een beeldhouwer die vorm en functie naadloos laat samensmelten, resulterend in tijdloos en verfijnd design.

SURO’s eettafel in teak is een echte outdoor centrepiece. De ruime afmetingen nodigen uit voor gezellige momenten met vrienden en familie. Subtiele brass verbindingselementen maken het mogelijk de tafel uit te breiden, met behoud van de visuele eenheid. De bijpassende armstoelen, lounge stoelen en 2-zits-banquette zijn verkrijgbaar in een frame van teak of aluminium, dat bijdraagt aan de eenvoud en robuustheid van het meubel, terwijl de elegante rondingen van de leuning met weaving een comfortabele omarming biedt.

Natuur en design in harmonie

MAI door ILIA ECKARDT

De organische structuur van de volledig gebreide MAI-collectie vindt haar oorsprong in de filosofie van ontwerper Ilia Eckardt, die streeft naar een diepgaande verbinding tussen mens en natuur door natuurlijke elementen in het ontwerp te integreren. Ilia’s eigentijdse benadering van traditionele breitechnieken resulteert in een verfijnde textuur die op subtiele wijze met verschillende richtingen speelt en het experimentele karakter van het ontwerp benadrukt. Met invloeden uit de Ottomaanse traditie en de bedoeïenencultuur, staan de MAI-poufs met hun zuivere vormgeving symbool voor elegant vakmanschap. Ze voegen functionaliteit en persoonlijkheid toe aan elke ruimte.

Duurzaam veelzijdig design

OTTO door MARC MERCKX

De OTTO-collectie belichaamt duurzaam en veelzijdig design. OTTO’s bestaande lage tafels krijgen een uitbreiding met elegante eettafels. De afwerking van het onderstel doet denken aan de intrigerende cadans van Italiaanse barwanden uit de jaren '40 en zuilen uit de klassieke oudheid. Door de verfijnde herhaling van de houten latjes ontvouwt zich een eindeloos oppervlak, waardoor het kostbare teakhout met zorg behouden blijft. Met een rond of rechthoekig blad in travertin of keramiek transformeren de OTTO-eettafels elk diner in open lucht tot een gesofisticeerde ervaring die het samenzijn versterkt.

Tijdloze innovatie in comfortabel buitenleven

PURE door ANDREI MUNTEANU

De hedendaagse toevoegingen aan de iconische PURE-collectie, zoals de tweezits-extensie, de luxueuze méridienne en het dagbed, tillen de modulariteit van deze collectie naar een nieuw niveau. De PURE-collectie, origineel van de hand van Andrei Munteanu, heeft een significante impact gehad op onze perceptie van buitenmeubilair. Zelfs vele jaren later blijft de collectie gegeerd. In combinatie met de vijf bestaande modulaire elementen, voorzien van bijpassende comfortabele en stijlvolle diepe kussens, creëert PURE tijdloze buitenruimtes die naadloos passen bij elke sfeer.

Met deze nieuwe 2024 collecties brengt Tribù vernieuwende stijlen naar je buitenruimte, waarbij elk ontwerp een uitnodiging is om te genieten van comfort en elegantie in open lucht.

Voor collectiebeelden in hoge resolutie kan je terecht op de Tribù Media Gallery.

Voor meer informatie omtrent beeldmateriaal, samenwerkingen of interviews kan je steeds terecht bij Jolien.

Persberichten in je mailbox

Over Tribù

Exclusief, high-end tuinmeubilair: hét speelterrein van het Belgische Tribù. In de vroege jaren 90 was Tribù een van de pioniers die het terras en de tuin als een verlenging van het huis zagen. Geruggesteund door haar lange ervaring, groeide het familiebedrijf uit tot een internationaal gerenommeerd merk. Tribù verdeelt zijn design buitenmeubelen vandaag in meer dan 88 landen, en behoort tot de wereldtop in de sector.