Kom tot rust met de outdoor producten Ukiyo, Luna & Otto van Tribù

Nieuwe collecties 2023

Ontdek de nieuwigheden van Tribù en maak je buitenruimte klaar voor het outdoor seizoen dat om de hoek loert. Laat je meevoeren naar Japan met de UKIYO collectie die warmte en rust uitstraalt, ontdek het retro-inspired ontwerp van OTTO, of laat je ruimte baden in een mysterieus licht dankzij de LUNA lamp. Meer over de producten alsook hun ontwerpers lees je hieronder.

UKIYO COLLECTIE
〰️WARM & WELCOMING

Tijdens haar bezoek aan Japan werd ontwerpster Monica Armani enorm gefascineerd door de symbolen en vormen in de klassieke Japanse architectuur, van tempels tot alledaagse objecten. De nauwkeurig gebogen lijnen - die aan penseelstreken doen denken - en die deel uitmaken van het Japanse schrift, vormden een bron van inspiratie voor deze nieuwe UKIYO collectie.

“Ik liet me leiden door de geraffineerde Japanse cultuur en de tekens die daarbij horen. En dan vooral hun oog voor detail, waar ik bij mijn eigen ontwerpen ook veel belang aan hecht. Ik wilde een evenwicht creëren tussen gebogen & strakke lijnen, en het visuele gewicht van elk element in deze collectie.” Monica Armani ​

Prijzen:

• Stoel: € 1.195
  • Lounge Stoel: € 1.445
  • Ligstoel: € 2.195
  • Eettafel: € 6.995
  • Salontafel: € 2.495
  • Lage tafel: € 2.795

OTTO KOFFIE- EN BIJZETTAFEL
〰️ WHEN ANCIENT ARCHITECTURE MEETS MODERN DESIGN

OTTO vindt zijn inspiratie in een ritmisch 'lint'-patroon, dat vaak voorkomt bij Italiaanse barmeubels uit de jaren '40. De collectie verwijst dan ook naar oude architecturale stijlen met hun typische geribbelde patroon. Door middel van slechts één eenvoudig element wordt zo een eindeloos oppervlak gecreëerd. Hierdoor wordt niet alleen de verspilling van kostbaar teakhout aanzienlijk verminderd, maar er ontstaat tegelijkertijd een duurzaam en tijdloos ontwerp dat buitenshuis in verschillende settings kan worden geïntegreerd. ​

Het teakhouten onderstel van de OTTO-tafel kan worden gecombineerd ​ met tafelbladen uit verfijnde materialen zoals keramiek of lavasteen.

Prijzen:

• Dia 48cm vanaf € 1.495, afhankelijk van de hoogte en het gekozen materiaal
  • Dia 60cm vanaf € 1.695, afhankelijk van de hoogte en het gekozen materiaal
  • Dia 90 cm vanaf €2.145, afhankelijk van de hoogte en het gekozen materiaal

LUNA LAMP
〰️ UNITING PEOPLE & NATURE

Een feestje met vrienden bracht de ontwerpers van Yabu Pushelberg op het idee om LUNA te creëren, een draadloze sfeerlantaarn die mensen verbindt met de natuur en hun omgeving. De LUNA lamp wil de weerspiegeling van de maan in de oceaan oproepen en geeft daarom een mysterieuze indruk.

De LUNA lamp is verkrijgbaar in twee kleuren. Moonbeam inspireerde zich op de ijle weerspiegeling van de maan in de oceaan, en is uitgevoerd in linnen. Moonshadow daarnaast verwijst naar de mysterieuze en bijzondere aantrekkingskracht van de maan en haar veranderende vorm. Dit model is verkrijgbaar in Tribù's iconische Wengé.

LUNA straalt een warme, zachte gloed uit via een metalen geperforeerde diffuser die zich in een compacte glazen stolp bevindt. De lamp beschikt over een sculpturaal metalen handvat, zodat je het licht overal mee naartoe kan nemen.

"Ons huis in Amagansett is een plek waar we heen gaan om even de stad te ontvluchten en opnieuw de verbinding aan te gaan met onszelf, onze waarden en de natuur. We wilden een lamp ontwerpen die we gemakkelijk overal mee naartoe kunnen nemen. LUNA verlicht onze diners onder vrienden en familie zowel binnen als buiten, en brengt een kalme en serene sfeer in elke ruimte." - George Yabu en Glenn Pushelberg

Prijs

• Lamp: € 995 , afmetingen 53cm x 22cm x 18cm

OVER DE ONTWERPERS

• Monica Armani

Oog voor detail en gevoel voor geometrische perfectie kenmerken het werk van de Italiaanse architect/designer Monica Armani. Ze was als kind reeds gefascineerd door de natuur en wilde zoveel mogelijk tijd buiten spenderen. Ze groeide op in een villa op een heuvel, ontworpen door haar vader die architect was. Het ontwerp van de villa vormde een uniek continuüm tussen binnen en buiten.

• Marc Merckx

Marc Merckx deed 15 jaar ervaring op als design director en productdesigner voor architect Vincent Van Duysen, waarbij hij naast het beheren van residentiële en commerciële projecten ook meubels ontwierp voor gerenommeerde internationale merken. Zijn ontwerpfilosofie daagt het principe van reductie uit door het gebruik van lichte structuren en sterke materialen. Marc Merckx werkt met veel aandacht voor het hedendaagse vakmanschap.

• Yabu Pushelberg

Yabu Pushelberg, opgericht in 1980 door George Yabu en Glenn Pushelberg, is één van de meest erkende designstudio's wereldwijd. Hun multidisciplinaire aanpak omvat intussen alle aspecten van design, waaronder tal van productsamenwerkingen. Ze werken voor elke nieuwe samenwerking een tailored aanpak uit die voortdurend de balans zoekt tussen het rationele en het intuïtieve. George Yabu en Glenn Pushelberg ontvingen al talrijke onderscheidingen voor hun innovatieve designs binnen de sector. Het duo heeft studio’s in Toronto en New York en leidt projecten in meer dan zestien landen. Hun handelsmerk is aandacht voor detail en een neus voor nieuwigheden.

Voor collectiebeelden in hoge resolutie kan je terecht op de Tribù Media Gallery.