Stijlvol de lente in met AMANU van Yabu Pushelberg voor TRIBÙ

Nieuwe collectie 2022

AMANU, de derde collectie die Yabu Pushelberg voor Tribù tekende, geeft op tijdloze wijze uitdrukking aan ultiem dagelijks comfort. De designers brengen met Amanu hulde aan de kunst van het uitpuren, en namen de tijd om een collectie van geraffineerde en uiterst sobere items te creëren die puurheid en rust uitstralen.

Yabu Pushelberg ontwierp een eettafel, een eetstoel en een loungestoel die opvallen door hun ruime afmetingen en koos daarbij voor teakhout, een duurzaam materiaal met een prachtige natuurlijke uitstraling. De eet- en loungestoelen uit de Amanu-collectie zijn voorzien van een geweven zitting en rugleuning uit één stuk vervaardigd in Canax®, een materiaal op basis van hennep. De zitting lijkt haast te zweven in het eenvoudige teakhouten frame met strakke lijnen. De ietwat taps toelopende poten verlenen de stoelen elegantie en verfijning.

De Amanu eettafel ademt een gevoel van samenzijn. De brede keramische tegels zweven ogenschijnlijk op het sobere, maar robuuste teakhouten frame, wat de tafel een opmerkelijk licht karakter geeft. De rondingen van de teakhouten profielen en de buitenste keramische tegels geven het meubel een zachte, harmonische look. ​

Betekenis Naam: Amanu is een knipoog naar het gelijknamige atol, een zeldzame eilandengroep in Frans-Polynesië. Amanu symboliseert zowel de tropische herkomst van het teakhout als een unieke vorm. Zo komen de verwijzing naar het materiaal waarvan de stoel gemaakt is en het design samen in één elegante benaming.

Ontwerpers: ​
Yabu Pushelberg

Materialen:
• Frame: teak van Indonesische plantages
• Weving: Canax® (een kern uit polyester met een buitenlaag uit pvc en natuurlijke hennep)

Afmetingen:
• Eetstoel: 61 x 62 x H 84 cm
• Loungestoel: 76 x 83 x H 83 cm
• Eettafel: 290 x 98 cm / 350 x 98 cm

Prijzen:
• Eetstoel: € 1395 + stoel- en rugkussen vanaf € 320
• Loungestoel: € 1895 + stoel- en rugkussen vanaf € 640
• Eettafel: € 11.500 / € 14.200

Voor collectiebeelden in hoge resolutie kan je terecht op de Tribù Media Gallery.

Voor meer informatie omtrent beeldmateriaal, samenwerkingen of interviews kan je steeds terecht bij Jolien.

Persberichten in je mailbox

Over Tribù

Exclusief, high-end tuinmeubilair: hét speelterrein van het Belgische Tribù. In de vroege jaren 90 was Tribù een van de pioniers die het terras en de tuin als een verlenging van het huis zagen. Geruggesteund door haar lange ervaring, groeide het familiebedrijf uit tot een internationaal gerenommeerd merk. Tribù verdeelt zijn design buitenmeubelen vandaag in meer dan 88 landen, en behoort tot de wereldtop in de sector.