TRIBÙ plaatst met de lancering van NODI sofa en SENJA comfort centraal

LENTE-ZOMERCOLLECTIE 2021

Doorheen de nieuwe collectie van Tribù staat één begrip centraal: comfort. Met het oog op kwaliteit, rust en meer tijd thuis lanceert het outdoormerk twee uitzonderlijke designs die je helemaal tot rust laten komen bij jouw thuis: de Nodi Sofa en Senja Lounger. Sit back and relax.

NODI SOFA BY YABU PUSHELBERG

Nodi Sofa werd ontworpen door George Yabu en Glenn Pushelberg van de gerenommeerde gelijknamige designstudio Yabu Pushelberg.

Comfort primeert bij deze tijdloze sofa door middel van een innovatieve vulling die doet denken aan de zachtheid van veren en dons. Deze revolutionaire kussenvulling is wat de Nodi Sofa onderscheidt van andere synthetische vullingen. De vulling van de luxueuze kussens hebben een unieke structuur waardoor de zetel zijn veerkracht en volume behoudt. ​

Nodi Sofa is flexibel en modulair, zodat jouw zithoek op maat kan worden ingericht. Het ontwerp bestaat uit een poef, een middenstuk en een hoekmodule in verschillende dieptes. Zo kies jij de combinatie die het beste aansluit bij je outdoor ruimte. Hou je meer van een kleine intieme setting, of gaat je voorkeur uit naar een grote hoeksetting: de mogelijkheden zijn eindeloos.

De sofa is zeer discreet, maar heeft toch een duidelijke persoonlijkheid en architecturale uitstraling door het luchtige frame. Het ontwerp sluit zich moeiteloos aan bij de buitenomgeving zonder zelf teveel aandacht op te eisen.

“Ik denk dat mensen nu meer dan ooit op zoek zijn naar rust. Ze willen niet meer pronken, en ik denk dat de Nodi Sofa perfect bij deze tijden past dankzij zijn intrinsieke schoonheid en hemelse zitcomfort. Nodi Sofa is gewichtig, maar voelt toch niet zwaar aan. Door zijn luchtige indruk lijkt hij haast te ademen. Nodi Sofa bezit al deze positieve dingen op een zeer zachte en heldere manier.” - Glenn Pushelberg

SENJA LIGBED BY STUDIO SEGERS

De Senja loungers, ontworpen door Studio Segers, zijn het perfecte meubilair om tot rust te komen en zorgeloos te genieten. Het comfort verschuilt zich in de royale en volumineuze kussens. Zak weg en laat de drukte van de dag van je afglijden.

Door middel van een optionele teak tafel die de volledige lengte van de Senja lounger volgt, heb je de nodige spullen binnen handbereik. Zo hoef je de hele dag je ligbed niet meer uit.

Naast de heerlijk zachte en weerbestendige kussenvulling, bestaat het Senja ligbed uit een gepoedercoat aluminium frame. Zo is deze lounger minimaal van ontwerp en duurzaam van uitvoering.

Over Yabu Pushelberg

Yabu Pushelberg, opgericht in 1980 door George Yabu en Glenn Pushelberg, is één van de meest erkende designstudio's wereldwijd. Hun multidisciplinaire aanpak omvat intussen alle aspecten van design, waaronder tal van productsamenwerkingen. Ze werken voor elke nieuwe samenwerking een tailored aanpak uit die voortdurend de balans zoekt tussen het rationele en het intuïtieve. George Yabu en Glenn Pushelberg ontvingen al talrijke onderscheidingen voor hun innovatieve designs binnen de sector. Het duo heeft studio’s in Toronto en New York en leidt projecten in meer dan zestien landen. Hun handelsmerk is aandacht voor detail en een neus voor nieuwigheden. In 2017 ontwierp Yabu Pushelberg een eerste collectie voor Tribù, de luchtige en lichte buitenstoelen Nodi. Naast de Elio stoel, is de Nodi Sofa hun derde samenwerking met het Belgische Tribù.

Over Studio Segers

Wim Segers is al jaren de huisontwerper bij Tribù. Met zijn buitenstoel 'Natal' beleefde Tribù zijn internationale doorbraak. Segers won voor dit revolutionair architecturaal ontwerp een Henry van de Velde prijs.

Segers' architecturale aanpak, gebaseerd op comfort en functionaliteit, was van grote invloed op de tijdloze stijl die Tribù kenmerkt. Onlangs vervoegde ook zijn zoon Bob het atelier van Studio Segers.

Voor beeldmateriaal in hoge resolutie kan je terecht op de Tribù Media Gallery.