TRIBÙ presenteert voor SS20 de Elio collectie en een update van de Illum tafel in teak

LENTE-ZOMERCOLLECTIE 2020

ELIO BY YABU PUSHELBERG

De Elio stoelencollectie kenmerkt zich door een subtiel afgerond silhouet dat naar binnen glooit en zo een heerlijke cocon creëert. Elio verwijst met deze unieke vorm dan ook naar Helios, de Griekse zonnegod. Het silhouet is geïnspireerd op de beweging van het licht dat zich doorheen de dag beweegt, reflecteert en breekt door landschappen en objecten.

Elio is opgebouwd uit een frame in teak waarbij de achterpoten de zitschaal ondersteunen. De handgeweven zitting en omhullende randen zorgen er bovendien voor dat je lekker kan wegdommelen in dit knusse plekje. Dit warme gevoel wordt nog versterkt door de zachte kleuren van het geweven Tricord. Het verfijnde vlechtwerk combineert oude textieltechnieken met hedendaagse verfprocessen tot een materiaal dat de zachte streling van het avondlicht nabootst. Bij het weven worden verschillende kleuren garens in één streng samengevoegd wat resulteert in subtiele schakeringen die een unieke look creëren.

Ontwerper: Yabu Pushelberg

Materialen: teak + vlechtwerk in Tricord. Tricord is een combinatie van polyester- en polyolefinevezels, ​ waardoor het touw zacht aanvoelt maar toch weersbestendig is.

Kleuren: linen, moss en wengé

Prijzen: ​
- Armstoel: €995 + zitkussen vanaf €140
- Lage stoel: €1495 + zitkussen vanaf €295
- Loungestoel met hoge rugleuning: €1995 + zit/rugkussen vanaf €930
- 2-sit sofa: €2895 + zitkussen vanaf €800

Over Yabu Pushelberg

Yabu Pushelberg, opgericht in 1980 door George Yabu en Glenn Pushelberg, is één van de meest erkende designstudio's wereldwijd. Hun multidisciplinaire aanpak omvat intussen alle aspecten van design, waaronder tal van productsamenwerkingen. Ze werken voor elke nieuwe samenwerking een tailored aanpak uit die voortdurend de balans zoekt tussen het rationele en het intuïtieve. George Yabu en Glenn Pushelberg ontvingen al talrijke onderscheidingen voor hun innovatieve designs binnen de sector. Het duo heeft studio’s in Toronto en New York en leidt projecten in meer dan zestien landen. Hun handelsmerk is aandacht voor detail en een neus voor nieuwigheden. In 2017 ontwierp Yabu Pushelberg een eerste collectie voor Tribù, de luchtige en lichte buitenstoelen Nodi. Na een succesvolle eerste lancering is Elio is hun tweede samenwerking.

TRIBÙ LANCEERT EEN GESCULPTEERDE VERSIE IN TEAK VAN ZIJN ILLUM TAFEL

De originele Illum tafel in aluminium, ontworpen door het Belgische duo Merckx & Maes voor Tribù, staat model voor een gloednieuwe versie in teak. Geïnspireerd op de vloeiende contouren van de originele tafel, loopt het frame van de teak versie in één soepele beweging over in de ranke poten. De hoeken zijn met de hand gevormd en gepolijst uit één enkel stuk, wat de natuurlijke finesse van het teakhout extra in de verf zet. Alle verbindingsstukken en contouren zijn ook zorgvuldig afgerond. Dit geeft de nieuwe Illum een zachte aantrekkingskracht en warme look.

De Illum in teak is verkrijgbaar in de standaardbreedte (98 cm) en in een smallere variant (73 cm). Hierdoor leent de tafel zich perfect voor casual diners op een kleinere patio of een balkon. De smalle tafel in hoge versie is bovendien ideaal als elegante bartafel. Voor het tafelblad is er keuze uit teak of verschillende keramiektinten, waaronder een nieuw Carrara-dessin.

Ontwerper: Merckx & Maes

Materialen: ​
- Frame: teak van Indonesische plantages
- Tafelblad: verkrijgbaar in teak of keramiek (kleuren: linen, piombo en carrara)

Prijzen: ​
100x100x76 cm: €2000
- 152x100x76 cm: €2800
- 212x100x76 cm: €3200 - €4460
- 267x100x76 cm: €4900 - €5735
- 212x73x76 cm: €3200 - €3850
- 100x100x106 cm: €2000 ​
- 212x73x106 cm: €3200 - €3850

Voor beeldmateriaal in hoge resolutie kan je terecht op de Prezly Newsroom.